هفت راه برای اعتبار بخشیدن به برند شخصی در اینترنت

1396-9-13

حتما می‌دانید که داشتن یک برند شخصی قدرتمند برای کسب موفقیت در کسب ‌و کار نکته‌ای ضروری است. اگر می‌خواهید برای حرفه‌ی خود یک برند با نام شخصی خود انتخاب کنید باید یک برند عالی و جلا خورده داشته باشید. یکی از فضاهایی که بر افزایش اعتبار برند شخصی شما نقش مهمی دارد، دنیای وسیع اینترنت است.
برای بهره‌گیری از فرصت‌های موجود در اینترنت باید چند نکته‌ی مهم را در نظر داشته باشید تا بتوانید به بهترین شکل با برند شخصی خود در آن خوش بدرخشید. این نکات به ‌طور خلاصه شامل موارد زیر است:





۱- در برندسازی شخصی همیشه خودتان باشید


مهم‌ترین موضوعی که برای برندسازی شخصی و حفظ اعتبار آن برای همیشه باید به آن توجه داشت این است که همواره و در تمام شرایط خود واقعیتان باشید. برند شخصی شما در مورد خود شما و برای شماست. برندینگ شخصی باید نقطه‌ی عطفی واقعی و صادقانه از موضع، منافع و اهداف شما باشد.
همه‌ی این موارد تشکیل‌دهنده‌ی هویت واقعی شماست. پس بدون اینکه تلاش کنید در فضای وسیعی هم‌چون اینترنت نقش دیگری را بازی کنید، از اصالت خودتان و برند شخصیتان صیانت کنید. حتماً شما هم با این موضوع موافقید که هیچ‌کس طالب و خریدار شخصیت‌های ساختگی نیست. اینکه در همه حال خود واقعیتان باشید، بخش ساده اما حیاتی روند برندینگ شخصی است. سپس می‌توانید با اعتبار به ‌دست‌ آمده وارد مراحل بعدی شده و شروع به افزایش هواداران و کسب شهرت کنید.


۲- نام و سابقه‌ی خود را در موتورهای جستجو تحت نظر داشته باشید


برای جلا بخشیدن به برند شخصی خود باید همواره درجه‌ی اعتبارتان را در موتورهای جستجو بررسی کنید، چرا که اولین قدم افراد برای دریافت شناخت بیشتر و آشنایی با برند شخصی شما، جستجو در اینترنت است. پس حضور نداشتن یا قرار نگرفتن در جایگاه مناسب در فضای وسیع اینترنت، می‌تواند لطمه‌ی بزرگی به برند شخصی شما وارد کند.
برای رصد وضعیت خود در موتورهای جستجو وقت بگذارید و ببینید واقعاً چه اطلاعاتی از شما و درباره‌ی شما در اینترنت وجود دارد. ممکن است آنچه درگذشته به‌ عنوان پروفایل ثبت کرده‌اید اکنون نیاز به ویرایش و اصلاح داشته باشد و باقی ماندن آن در این فضا به اعتبار برند شخصیتان آسیب وارد کند


۳- تنظیمات حریم خصوصی خود را بررسی کنید


ممکن است شما در جوامع مجازی مختلف و به دلایل گوناگون حضور و فعالیت داشته باشید. دلایلی هم‌چون برقراری ارتباط با دوستان قدیمی و یا به اشتراک گذاشتن اطلاعات. اما همین موضوع استفاده از چندین پلتفرم در دنیای مجازی، لزوم توجه و بررسی حریم خصوصی را جدی‌تر می‌کند.
در مورد پروفایل هر یک از رسانه‌های اجتماعی خود و تنظیمات حریم خصوصی در آن مطلع و مطمئن باشید و همیشه از آخرین نسخه‌ی نرم‌افزارها استفاده کنید. این موضوع می‌تواند جلوی نفوذ و دست‌کاری افراد به حریم شخصی شما را بگیرد.
یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه کنید، این است که خواه ‌ناخواه دیگران در مورد آنچه شما در شبکه‌های مجازی به اشتراک می‌گذارید، نظر خواهند داد. بنابراین آنچه دوست ندارید مورد قضاوت دیگران واقع شود و اطلاعات شخصی خود را پست نکرده و جلوی آسیب‌های ناشی از این موارد به برند شخصی خود را بگیرید.


۴- در مورد آوازه و شهرت خود فکر کنید


برند شخصی شما در مورد خود شما است. بنابراین باید منحصر به ‌فرد و تکرار نشدنی باشد. شهرت و آوازه‌ی شما به شخصیت و اهدافی که برای رسیدن به آن‌ها تلاش می‌کنید بستگی دارد.
دانیکا جونز مدیر بازاریابی شرکت Consumer Affaris معتقد است که افراد به شیوه‌های مختلفی به شهرت و آوازه دست میابند. بعضی از آن‌ها از طریق حضورهای پر رنگ و بحث‌برانگیز در محافل و مجامع و برخی دیگر با رفتارهای دقیق و محافظه‌کارانه. این یعنی باید بدانید که برند شخصی شما شامل جنبه‌های شخصی زندگی خصوصی شما خواهد بود یا خیر؟ آیا می‌خواهید زندگی حرفه‌ای خود را از بخش‌های خصوصی آن جدا کنید؟ حال می‌توانید در مورد شیوه‌ی دست‌یابی به شهرت برند شخصی خود تصمیم بگیرید. آیا می‌خواهید آن را با قدم‌های آهسته و در کمال آرامش به دست بیاورید؟ آیا می‌خواهید افراد شما را این‌گونه شناخته و با این صفات به دیگران معرفی کنند؟ یا ترجیح می‌دهید خیلی زود و با نمایش چهره‌ای پر سر و صدا به روند برندسازی شخصیپرداخته و مشهور شوید؟





۵- برای برندسازی شخصی باید تداوم و مقاومت داشته باشید


یکی از مهم‌ترین مسیرهایی که باید برای ساختن برند شخصی خود در جهت آن تلاش کنید، این است که به‌اندازه‌ی کافی مقاوم بوده و همیشگی بمانید. باید بدانید هر زمان که کاری را به ‌صورت آنلاین انجام می‌دهید، روی نام تجاری و برندینگ شخصی شما و تداوم آن مؤثر است. هر بار مقاله‌ای نوشته و نشر دهید، صفحات شما در رسانه‌های اجتماعی با مطلبی به‌روزرسانی شود یا با مخاطبین و طرفداران خود ارتباط برقرار کنید، در حقیقت یک‌ قدم مثبت در جهت ثبت خود در ذهن افراد برداشته‌اید. حفظ تداوم در حضور یک برند شخصی آن را تبدیل به یک نام تجاری قوی می‌کند. یک برند شخصی که به خاطر همیشگی بودنش، دیگران آن را کم‌کم می‌شناسند و به آن اعتماد می‌کنند.


۶- دانش خود را افزایش و آن را نشر دهید


این دو کار به افزایش اعتبار برند شخصی شما کمک ویژه‌ای خواهد کرد. اگر دائماً در حال یادگیری چیز جدید باشید، در حقیقت قدرت برند شخصی خود را افزایش داده و به آن بهای بیشتری بخشیده‌اید. اما یادگیری خود شما کافی نیست. باید علم آموخته‌شده را به دیگران آموزش دهید و دانش خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارید. این کار از طریق نوشتن مقاله، تولید محتوای ویدیویی و محتوای صوتی امکان‌پذیر است.
به ‌این ‌ترتیب در فرآیند برندسازی شخصی خود به یک برند مؤلف با سابقه‌ای درخشان در زمینه‌ی ارزش بخشیدن به طرفدارن خود تبدیل خواهید شد.


۷- فعالانه خود را ترویج دهید


شما نمی‌توانید یک وب‌سایت یا یک وبلاگ بسازید و تنها یک مقاله نوشته و از مردم توقع داشته باشید که آن را بیابند و دنبال کنند. شما باید همواره خود را از تمام کانال‌هایی که در دسترس دارید نشر دهید. برندسازی شخصی فقط به معنی طراحی یک برند نیست. برندهای موفق باید همه ‌جا حضور یافته تا در ذهن مخاطب باقی بمانند.
برندسازی شخصی و بعد حفظ آن نیازمند ترویج مدام آن به کمک تریبون‌هایی است که در دسترس شما است. به‌روزرسانی مرتب وبلاگ و وب‌سایت، حضور پررنگ و فعالانه در جوامع مجازی و ارتباط با افرادی که کسب‌وکارشان هم مسیر و هم‌قدم با شما است کمک می‌کند در نشر برند شخصی خود و شناسایی فرصت‌های جدید برای شناخته شدن موفق باشید.