5 ویژگی برتر فروشندگان موفق

1399-4-7

همه به‌خوبی می‌دانیم که فروشنده بزرگ و موفق همواره شخصیتی دوست‌داشتنی، خوش‌سیما و البته برون‌گرا دارند، به‌شدت در لباس پوشیدن سخت‌گیر هستند، اغلب از رنگ‌های زرق‌وبرق دار استفاده کرده و مقاوم و پیگیر هستند، آیا همین ها کافی است؟ البته که نه . . .
اگر تجربه فروشندگی داشته باشید خوب می دانید فروشندگان موفق، مخصوصا درحوزه دکوراسیون، به ابزارهایی فراتر از ابزارهای کلیشه ای مجهزند. قصد داریم در سطرهای بعدی برخی از آنها را باهم مرور کنیم.


1-کالای خود را کاملا می شناسند.
برای فروش موفق یک کالا علاوه بر داشتن فن بیان و سایر مهارت های فروش، داشتن شناخت کافی از محصول الزامی است.
فروشندگان موفق می دانند، پاسخ گویی به سوال های مشتریان و جلب اعتماد آنها کلید اصلی فروش است و این فقط زمانی میسر است که فروشنده کالای خود را به درستی بشناسد.
2-به محصولی که می فروشند اطمینان کافی دارند.
تنها زمانی می توانید محصولی مانند چمن مصنوعی را را بدون تردید به دیگران توصیه کنید که از کیفیت آن مطمئن باشید. یک مشتری دقیق به راحتی پیشنهاد بدون پشتوانه و مبالغه آمیز شما را می فهمد و از خرید کردن امتناع می کند.

3-بر شناخت مخاطب خود متمرکز می‌شوند،
پیام‌ها و گفت‌و‌گوهای خود با مشتریان را شخصی‌سازی می‌کنند.
فروشندگان باتجربه دکوراسیون داخلی، قبل از پیشنهاد هر یک از انواع کاغذ دیواری، کف پوش و ... با گوش دادن به سوال های مشتری تلاش می‌کنند به درک بهتر و عمیق تری از خواسته های مشتریان خود برسند.
آنها همه توانشان را به کار می گیرند تا مشتریان بالقوه و نیازهایشان را بشناسند و
به جای استفاده از یک قالب ثابت وفرستادن پیام‌های یکسان به همه مخاطبان، برای ارتباط با هر فرد، شیوه‌ متفاوتی از گفت‌و‌گو را به کار برند.
4-برای مشتری محتوای باارزش خلق می‌کنند.
فروشندگان موفق به جای انتشار آگهی های تبلیغاتی فاقد ارزش، با مشتری ارتباط متناسب با نیازش برقرار می کنند وبا ارائه اطلاعات کاربردی، برای او محتوای ارزشمند خلق می کنند. تولید محتوای اثرگذار گام مهمی در راستای سوق دادن مخاطب به خرید است.
5- برنامه‌ی بلند مدت و استراتژی مشخصی دارند.
ممکن است شما در یک دوره زمانی از فروش خود راضی باشید اما قانع شدن به شرایطی که در آن هستید و عدم تلاش برای به روز بودن و حرکت مستمر، ممکن است عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد به ویژه وقتی در صنعتی مانند دکوراسیون داخلی فعالیت می کند که وابستگی زیادی به مد و زیبایی دارد.
برای کسب و کار خود استراتژی و برنامه هدفمند داشته باشید. پیوسته آن را بهبود ببخشید و در جهت تحقق آن تلاش کنید.